El darrer dijous 2 de maig ens hem retrobat en una nova sessió del nostre Seminari de Ciutadania Crítica. No en som molts, però continuem ben actius en les nostres escoles i, a més, una cara nova, Enrique, ha vingut a conèixer el que fem. Desitgem que t'hages trobat a gust amb nosaltres.
Curiosament aquest curs, a pesar que només ens hem reunit en tres ocasions, estem potser més engrescats que mai en els nostres experiments cooperatius, dialògics..... no sé ben bé com dir-los. Ja m'enteneu.
Durant la sessió hi ha hagut un bon equilibri quant a participació. Tothom ha explicat com està portant a terme les seues experiències, l'organització de la classe, la interacció entre els alumnes i els voluntaris adults, o el grau i l'estil de participació que han de tenir els voluntaris en els grups. Ai..., disculpeu, que no he explicat que es tracta dels grups interactius, conste que utilitze aquest terme amb molta cautela. Potser que el que estem fent no siga exactament això, però almenys creiem que es pot aproximar al concepte.
La conclusió a què hem arribat amb el nostre diàleg és que cadascú de nosaltres adapta el model a les seues necessitats i a la seus manera de fer. Estem tots en la fase d'experimentar i provar. No sabem del cert si la nostra pràctica està dins del "cànon", però creiem important anar aprenent amb l'objectiu, sempre clar, de millorar la participació de tothom dins l'aula, engegar l'aprenentatge i fer funcionar la classe.
I, de sobte, hi torna la il·lusió: per què no recollir les nostres experiències en un document que puga servir per a la tasca de formació de qui li puga interessar? I per què no un document audiovisual? Podria ser fins i tot divertit ajuntar-nos la propera sessió per enregistrar un vídeo on poguérem mostrar, explicar i analitzar els resultats del que estem fent a les nostres aules.
Ànim a tota la gent i a la feina!
Totes les idees i suggeriments seran benvinguts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada